fredag 28 augusti 2015

"Hederskultur"

Det pågår en lika tragisk som viktig diskussion just nu. Den om backlashen för feminismen. Jag väljer att använda dessa västerländska importerade ord. Även för människor som kommer från ett annat väderstreck. I vårt avlånga land. På vårt jordiska klot som i globaliseringens tidevarv strävar efter den perfekta klotformen. Vilket Moder Jord gör helt rätt i. Jag har ikväll suttit och pratat med en nära bekant som är flykting i sitt eget land. I "Svenne-land". Jag bor i förorten. Här bor mest invandrare från andra länder. Hon bor på annat håll. Hon har inte bara flytt från sin psyko-stalker till pojkvän som förtryckt henne och tvingat henne i exil från en svensk småstad till en annan. Hon är "etnisk svensk". Men det räcker inte med att pojk"vännen" avtjänar sitt straff. Hans familj ser tjejen ifråga som en "hora". Därför vågar hon sig inte tillbaka till sin hemstad. Det handlar alltså om en "normal svensk hederskultur". Jag har sett så förbannat många andra liknande saker på lika jävligt nära håll. På så nära håll att jag inte går närmre. Kvinnojourerna har sett tusen gånger fler. Diskutera gärna "hedersrelaterat kvinnoförtryck". Låt inga komma undan. Inte "islamisterna med skägg" i betongförorten. Inte de "kristna sekulariserade svenskarna" i villaförorten. Jag har inte sett tillräckligt mycket. Åt helvete för lite. Men tillräckligt för att uttrycka mig: Det är nog!!! Amen!

Inga kommentarer: