lördag 11 oktober 2014

Kärleksanarkisten ♥

I veckan var det min tur att få ett grönt kuvert med en bok och en vacker hälsning! Helt nyutkomna Kärleksanarkisten av min vän Veronica Schmidt! En bok jag kommer att ta lång tid på mig att utforska! Reflektera! Suga i mig livsvisdom! Jag kan inte låta bli att känna igen mig och beröras av Veronicas kloka och vackra ord i inledningen: "Det har ingen större betydelse hur jag uppfattas av andra. Jag vet att många uppskattar mitt sätt att vara, andra anser att jag inte har alla burkarna på hyllan, och åter andra tycker direkt illa om mig för min glädje, min optimism och mina värderingar. Så är det för oss alla och inget jag kan på något sätt påverka. Jag agerar utifrån kärlek och för att det är min själs innersta drift, för att jag vill leva i en kärleksfull värld, för att jag vill alla väl och önskar alla lycka och harmoni. Mer kan jag inte göra. Den enda människa vi kan påverka och förändra är oss själva. Precis som Mahatma Ghandi uttryckte det: `Be the change you want to see in the world´." ♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentar:

Unknown sa...

Älskade själ ❤️