söndag 11 januari 2015

Min skatt ♥

Jag öppnar ofta locket till min skattkista och kikar på allt glittrande och glimrande som skattmasen inte kommer åt: Härliga vänner som alltid ställer upp! Underbara syskon! Vackra och roliga minnen! En billig hyreslya precis vid ett paradisiskt naturreservat! En barnslig fantasi och ett öppet sinne! Ett överväldigande känsloliv! En drift att fånga vardagens spontana lycka i ord och bild! Njuta av varje tugga i livets smörgåsbord! Jag äger många rikedomar! Hälsan! Tron på, hoppet om och kärleken till drömmen om allt det vackra som människan kan åstadkomma! Jag är kanske en naiv drömmare med Lennon-komplex! Men jag känner en massa människor! Ovanligt vanliga och lika unika! Människan är långt ifrån perfekt och felfri! Just därför kan jag känna igen mig! Älska mig själv såsom min nästa! Känna harmoni och trygghet i en magisk och förtrollad sagolik verklighet! Detta skattar jag högt! Gör mig till en rikeman så fattiglapp jag är! ♥

Inga kommentarer: