onsdag 31 juli 2013

Arbetsförälskelsen ♥

Fick en kallelse till Arbetsförmedlingen igår... Jag skulle befinna mig där kl. 10.15 Fredag 130731... Hade jag inte giltigt skäl till att utebli så kunde jag bli avstängd från ersättning... Var det ett giltigt skäl att Fredag 130731 inte existerar...?! Jag menar; det är Onsdag 130731 idag... Chansade och stack dit idag ändå! Sen kunde dagen bara bli bättre! Vilket den blev! Bara söta och roliga unga tjejer på Arbetsförmedlingen nu för tiden ju! Idag kärade jag ner mig i en supergullig Balkan-brud! Tänk att deras högsta chefer i regeringen är sura och fula gubbar som aldrig varit på charmkurs! Själva besöket var krystat och meningslös. Det var längesen Af hade funktionen att förmedla arbeten. Idag handlar det om kontroll och disciplinering av arbetslösa. Jag riktar verkligen ingen kärleksförklaring till Af. Enbart till deras personal "på golvet". Som också är en slags människor. Och åtminstone här i Kristianstad är de riktigt gulliga. ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: