onsdag 18 februari 2015

Pojken med guldflickorna ♥ ♥

I en period då jag varvar maten mellan nudlar med biffsmak och nudlar med kycklingsmak bryter jag en helt vanlig onsdag av med en gudomlig fisk- och skaldjursgryta på torsk och lax. Till detta sallad och vitlöksbröd. Choklad och hembakade bullar till kaffet. Och korken åker ur buteljen på en flaska mousserande vin. Hur kommer detta sig? Är jag plötsligt pojken med guldbyxorna? Nej, jag jag har inget guld i mina fickor. Jag är snarare pojken med guldflickorna: Linda och Therese! Vi konstaterar att det är exakt tio år sedan vi var på praktik tillsammans på lärarutbildningen. Det känns som om tiden stått stilla. Men ändå har så mycket hänt. Små barn har kommit till. Små barn har blivit stora. En stor hund har blivit två små. Men dessa guldflickor är lika söta som alltid. Lika glada. Lika roliga. Lika smarta. Lika hjälpsamma. Lika värda miljoner kramar och kindpussar. Guldflickor som bjudit mig på så mycket. Fikor. Uppmuntran. Ja, även hjälpt mig till ett par roliga jobb. Guldflickor. Mer värda än alla guldbyxor i världen. Idag var det sportlov och gott om tid att äta, dricka, prata och ha kul i Lindas hus i "Horny Horna". Det sägs att alla goda ting är tre. Och visst är vi en go' liten treenighet? Det känns som att det snart är dax för en fika igen? När det börjar våras? Det var ett tag sen sist och vi har mycket att ta igen. Jag är tacksam för livets rikedomar. Jag är pojken med guldflickorna! Och det minsta jag kan göra är att skriva ihop en liten tacksamhetsblogg! Ni är bara.... guld!!!! ♥ ♥ (Bilden är tagen från en tidigare trippel-träff och absolut ingen annons!)

Inga kommentarer: