tisdag 30 oktober 2012

Boksläpp!

Kära vänner! Det går nu att förhandsbeställa min debutbok Martins stora röda - en fyrtioårskris i fickformat direkt av mig. Priset är 175:-. För den som vill ha den i brevlådan tillkommer porto på 24:- (= 199:-). För den som vill hjälpa till att täcka tryck- och produktionskostnader finns ett frivilligt stödpris på 200:- (porto på 24:- tillkommer utöver = 224:-). Ange namn, adress, antal ex. och om ni vill ha boken signerad. Då en personlig tillägnan medföljer varje signering får ni gärna ange vilket namn jag ska hälsa till. "Releasefest" planeras någonstans i Kristianstadtrakten. Avvaktar med tid och plats då jag inte vet exakt när tryckningen är klar. Tanken är att man för ett specialpris även ska kunna få kaffe + kaka vid köp av boken direkt av mig. Jag har funderat på att höra med antingen Conditori Fantasi i Kristianstad eller Café Verum i Hässleholm. Kom gärna med förslag. Det ska bli riktigt spännande att se vilka mina allra första bokköpare blir! Detta är ett historiskt ögonblick! Åtminstone för mig! Vid intresse maila mig på tomega666@hotmail.com (Klicka på bilden för bättre upplösning!)
Jag vill inte avslöja för mycket. Men inte heller att Ni ska köpa grisen i säcken. Detta är en "tankebok". Men kanske mer en "känslobok". 135 små texter på 118 sidor. Jag låter tusen blommor blomma. Maskrosor och tistlar trängs med violer. Språket är "prosapoesi". Dikter och självutlämnande möter saga och satir. Nietzsche möter Jesus. Jag dödar Gud. Men hyllar Livet, Kärleken, Vänskapen och Barnet inom oss. I Vardagen. Jag har inga rafflande äventyr att förtälja. Men gott om drakar, prinsessor och gudinnor. Jag driver tesen att Livet är meningen med livet. Jag funderar över hur vi är mot varandra. Jag är inte alltid snäll. Förlåt. Jag hävdar slutligen att klassamhället är mer verkligt än någonsin. Något som förpestar både våra kroppar och själar. Ropar efter Kärlek och Revolution. / Martin Lund ♥

2 kommentarer:

magda sa...

jag tänker att vi som brukar läsa din blogg kommer att känna igen oss i texterna?

Caligula sa...

Det lär Ni utan tvekan! Utan bloggen ingen bok om man säger så! :-)