lördag 13 oktober 2012

Vingar i Roslagens famn ♥ ♥ ♥

Hello fans! Som Ni har märkt har jag inte bloggat på rekordlång tid! Men Ni kan pusta ut! Er älsklingsbloggare lever och frodas! Jag har haft lite äventyr för mig! Och lite annat trevligt...! (Nä, inget sånt tyvärr!) Som en liten tröst för Er otåliga väntan har jag två små överraskningar till Er:
Ain´t got no Cadillac! Men min blogg har blivit ett stående inslag i Radio Roslagen! Där blir jag citerad varje torsdagsmorgon av charmkullan Ewa Häger som övertygat mig att min blogg gör sig bäst på klingande dalmål! Väldigt trevlig radio med väldigt bra musik! Välkommen i Roslagens famn! ♥ ♥ ♥

Radio Roslagen

Det stannar dock inte här mina vänner! Jag har precis putsat färdigt och sammanställt en liten bok! 110 sidor! Upplagt som en symfoni med ljusa och mörka nyanser! Som livet! Sexskildringarna är borta men jag blottar hela mitt känsloliv! En hyllning till livet, vänskapen, kärleken och naturen! En bergspredikan för 2000-talet! Med ett rop om regeringsskifte! Typ så! Lovar att svär att den är färdigtryckt i god tid innan jul! Och med Leif Börje Frid som "bokmorska" kan det inte bli mindre än bäst!
Jag ska köpa vingar för pengarna! Juholt talade om att "ge medborgarna vingar"! Han blev självfallet inte långvarig! Min bok kommer att heta Martins stora röda ("lilla röda" lät för blygsamt)! När den sålt i många upplagor kommer jag att skaffa en sån här kärra som jag kommer att döpa till Martins stora rosa! Jag behöver dock en chaffis då jag inte har nån större lust att sitta bak ratten när jag kan ligga i baksätet med mina groupies! Samt invadera nån liten oljestat så man får råd med en fot på gaspedalen! Ty så ska livet en gång för alla vara: gasen i botten och stålar i lomman när natten är ung! Och människan ska ha vingar! Ödmjukhet är enbart överhetens påfund för att hålla folket på plats!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte hittar chaufför på annat håll anmäler jag mitt intresse. Tycker det är rysligt roligt att ratta dylika droskor.

Caligula sa...

Skulle jag se som en stor heder! :-)