tisdag 25 juni 2013

Bland jordgubbar och duvor

Jag är inte världens tårtfantast (föredrar TV-serien) men gräddtårta med maräng och jordgubbar slinker alltid ner! För en månad sen var jag på syster Saras sons 20-årskalas! Idag var jag på samma Saras sons 2-årskalas (dock inte samma son)! Vad köper man till en 2-åring? Barn är mjuka och bilar är hårda! Även leksaksbilar när 2-åriga kusiner bankar varandra i pannan med såna (något jag blev varse på kalaset)! Så en mjukboll med bilar på visade sig vara perfekta lösningen (dessutom går bollar åt på sommaren då de har en tendens att gömma sig i buskar)! Tack för kalaset Lucas! Ha en fortsatt bra födelsedag! Ikväll fortsätter jag med kalas för mig själv! Ugnsstekt ölmarinerad kyckling med pommes och Brämhults äppelmust! Och en hel duva som jag köpte i den roliga affären i Hästveda i helgen! Har aldrig ätit duva! Och vet inte om en tillagad och uppäten duva är en fredssymbol! Men det är tanken som räknas! Eller var det smaken? Peace! ♥

Inga kommentarer: