onsdag 21 augusti 2013

Alonzo Fas 3

1 juni. Debaser Slussen i Stockholm. Asta Kask firar både 35 år och har releasespelning för nya plattan Handen på hjärtat. Jag är dock här för öppningen: Alonzo Fas 3! Och vilken öppning med Sexnolltvå! Det fortsätter med en stänkande kavalkad från KSMB och Stockholms Negrer: Tidens tempo; Atomreggae; Knark e gott; Dörrterror; Det förlovade landet; Drömmar; Jag vill dö.... Man vrålade halsen av sig och röjde på ett sett som fick Husbykravallerna att likna ett retreat-läger för new age-hippies...! Det var mer sparsmakat med de lugnare och baktakts-doftande nya låtarna från nya bandets debutskiva Alonzo Fas 3 (Matilda; Dansa som en fjäril och nån till vill jag dra mig till minnes?). Självfallet var även Asta Kask en höjdare. Gamla stänkare som Du får aldrig mej och Ringhals brinner varvades med ljuvligt revolutionärt vänstersnack och överraskande nya sånger såsom Folkets armé. (Jag återkommer med recensioner och omdömen när jag fått råd att köpa dessa nya alster på lakritsfärgad vinyl!) Så kom äntligen beskedet man väntat och hoppats på: fredag 13 september lirar Alonzo Fas 3 på Debaser Malmö! Snart 53-åriga Michael Alonzos röst är mer brutal än i KSMB och Stockholms Negrer om nån skulle få för sig nåt annat! Fri entré om man kommer i tid! Var där eller var en kub!

Inga kommentarer: