tisdag 20 augusti 2013

Höstterminstart (let the revolution begin)

Sommaren är härlig. Men till slut kan den bli som en halväten flintastek som legat för länge i solen. Denna veckan känns det som att "höstterminen" startar igång. Inte bara i skolan. Sommaren är inte slut. Den lämnar enbart över stafettpinnen till hösten i en het och fuktig kyss. Och jag kan gå ut och möta världen. Bokstavligen gå då jag för första gången på evigheter inte har något busskort. Kanske kan jag rentav gå ner lite? Denna veckan börjar även det partipolitiska arbetet med både styrelsemöte och deltagande på en allaktivitetsdag. Jag söker jobb. Jag läser. Jag skriver. Och sommarens sista festivalsuck blir ett besök på Malmöfestivalen på onsdag för att avnjuta Flogging Molly. Let the revolution begin!

Inga kommentarer: