onsdag 17 september 2014

Jubel i busken!

Två saker har fått mig att jubla idag! Bägge har lindrat baksmällan efter valet: * Lööf avböjde bestämt att regera med Löfven! Jag fick nästan lust att hångla med henne (fast det gör jag ju i min bok)! * Många opinionsbildare inom vänstern (som politisk riktning) håller sig för goda för att skryta om att tillhöra de "87%" som minsann INTE röstade på SD (jag känner då ingen "tillhörighet" med Allians-väljarna)! De visar istället på klassklyftorna som ökat med Alliansens politik (och sossarnas innan dess) som grund för människors osäkerhet och därmed SD:s framgångar! Att vi måste lyfta det perspektivet och övertyga om att SD är ett arbetarfientligt högerparti - oavsett etnicitet! Nu ska vi lyssna, prata och inte minst - organisera oss!

Den antirasistiska rörelsen måste hålla två saker i huvudet samtidigt

SD har vunnit nu - och de struntar i dig

Vem är dummast?

Jag vill inte ingå i era 87%

Inga kommentarer: