tisdag 16 september 2014

Öppna ditt hjärta ♥

Jag heter Fredrik Reinfeldt. Ni kanske kommer ihåg mig? I åtta år styrde jag Sverige. Det gör jag inte längre. Jag vet inte hur regeringen ser ut idag. Sverigedemokraterna har dock en vågmästarroll. Hur kunde det bli så här? Jag träffade Saga. Hon är en av alla som utförsäkrades under min regeringsperiod. Vi menade att vi inte hade råd med henne. Men en människa har inget pris. Jag skulle vilja be er att öppna era hjärtan för Saga. Jag träffade Elo. Han jobbade som icke-svensk medborgare nästan gratis på ett bygge. Dygnet runt. Sov på jobbet. Det var inte detta jag som ung och oförståndig raljerade om när jag skrev min pinsamma bok. Jag skulle vilja be er att öppna era hjärtan för Elo. Vi behöver en ansvarig arbetslinje. På allvar. Behoven tränger på. Vi måste ta klimatansvar. Vi måste bygga bostäder. Vi måste rusta upp välfärden. Under mitt styre försvann hundratals miljarder till de som redan hade mest. Detta är mitt största misstag. Jag skulle vilja be er att öppna era hjärtan för rejäla skattehöjningar. För de som har råd. De fattiga pensionärerna kan för en gångs skull få en skattesänkning. Jag skulle vilja be er att öppna era hjärtan för det jag säger. Inte minst för att Sverigedemokraterna inte ska kunna vinna fler röster från förtvivlade människor. Jag heter Fredrik. Jag säger: Förlåt!

Inga kommentarer: