tisdag 6 oktober 2015

Ewa-touch - en änglablogg! ♥

Sedan min mysiga musa Ewa Nilsson reste ifrån min lilla lya i Kristianstad i lördags efter tre gyllene dygn har det känts ganska tomt att äta ensam! Att åter få besöka hennes eget hem mitt i Köping city ("Staden som blomstrar" som hon själv med rätta lanserar den som) från TV-soffan ikväll var därmed ren magi! Halv åtta hos mig! Lägenheten där jag själv blev väckt av en sång till gitarr i en och en halv vecka i somras! Ewa är en slags ängel i lila på jorden och jag kan ännu inte fatta att vi nu har gjort tio mycket uppskattade uppträdanden med Stjärnbarn i dikt och ton tillsammans! Att hon har gjort fantastiska tolkningar och tonsättningar av närmare sjuttio av mina dikter! Lika magisk är hon i köket! Hon har bjudit på den ljuvligaste janssons jag någonsin smakat och senast hemma hos mig (halv elva på förmiddagen) världens godaste slumpmässigt tillkomna gröt (med bland annat sesamfrön, banan och cashewnötter)! Annars blir det mest kalkon - och nu pratar jag självfallet om den delikata pippin! Frukosten som jag avnjuter på hennes balkong är den absolut vackraste jag fått serverad! Lika lite som man kan tävla i musik eller poesi kan man tävla i matlagning! Antingen för det en till himmelska höjder eller inte! Och allt jag nämnde gör hon med ängla-touch! Eller ännu bättre: Ewa-touch!!! ♥ ♥ ♥

Halv åtta hos mig

Inga kommentarer: