tisdag 6 oktober 2015

Stjärn(barn)poet i egen stad!

"Ingen blir poet i sin egen stad"... var det någon som sa så? I så fall har Kristianstadsbladet motbevisat tesen! För andra gången på bara några månader har jag blivit titulerad "poet" på Kristianstadsbladets eminenta kultursidor! Helt plötsligt känns mitt CV skrivet med gåspenna! Först i samband med boksläppet av min diktsamling Stjärnbarn. Dikter och drömmar i slutet av juni! Senast i samband med Ewa Nilssons och mina föreställningar med Stjärnbarn i dikt och ton förra helgen! Utmärkta artiklar om jag får säga det själv! Min första bok blev förvisso omnämnd som Martins lilla röda, men som alla vet är "min röda" faktiskt stor! Som anstår en poet från Gamlegården i Kristianstad! En extra eloge till Kristianstadsbladet för att de planerade in artiklarna inför och med information om respektive evenemang! Tackar och bockar å det ödmjukaste! (Klicka på artikeln nederst för förstoring!)

Inga kommentarer: