tisdag 6 oktober 2015

Positivitet & vänlighet

Jag är inte alltid positiv. Och jag är verkligen inte lättsinnig. Jag är snarast så jordnära att jag skulle behöva flyga lite mer. För att inte vingarna ska förtvina. Även om jag har lärt mig att öva upp min flygförmåga. Jag lever i en ständig kamp. Som alla andra. Jag tror på självinsikt men inte på självbedrägeri. Jag är inte alltid vänlig. Åtminstone inte i sinnet. Jag har många svarta tankar. Men jag vet med mig att ovänlighet slår tillbaka. Och jag blir mer och mer känslig och öm för varje år och varje dag. Jag klarar inte av ovänlighet. Jag mår bättre av ömhet än av råhet. Jag drar mig hellre tillbaka än tar onödiga strider. Striden lever jag ändå mitt i. Både i den stora och den lilla. Jag söker mig till värmen. Till kärleken. Till tryggheten. Till friheten. Som fjärilen till blomman. Jag är inte alltid positiv. Men negativitet drar ner mig i ett träsk. Jag behöver lyfta mig mot solen.

Inga kommentarer: