torsdag 8 oktober 2015

Rock´n roll!!!

Karin blev 40! Dan blev 32! Stig blev 31... själv går jag inte ens in i garaget för att ta bilen! Jag är 43 och har överlevt mina älsklingspoeter med råge! Och har bestämt mig för att hellre leva rock´n roll-livet än dö poesi-döden! Lemmy fyller 70 på julafton och är still going strong! Och kommer att leva upp till devisen: "die with your boots on"!!! Själv softar jag med kaffe och te och spar öl & whisky till helgen! Rock´n roll-livet anno 2015! Som knappast lär få legendstatus men nog kan vara ganska sunt ändå för "den skötsamme kulturarbetaren"! För övrigt är det ofantligt stort i min värld att Ewa framfört sina fantastiska musikaliska tolkningar av mina dikter för Visans Vänner! Ett sällskap jag förknippar med ett leverne som får Jim och Janis att framstå som söndagsskolebarn.... Jag höjer lite lojt min kaffemugg (icke-spetsad med Kronvodka), kamrat! Demonerna får dansa sin egen dödsdans! Och liksom Droopy känner jag mig faktiskt lite lycklig...!!! ♥

Inga kommentarer: