måndag 16 juni 2008

Brrr.....

....ångest.... ska fan köra en helvit midsommar tror jag. Blir man hemskickad från ett ställe (överförfriskad), ska ta tåget till Kristianstad men tar fel tåg och blir väckt i Helsingör börjar man få klökreflexer bara av tanken på alkohol...

Idag fick jag ett erbjudande om att vara kvar på samma skola ett par terminer. Tjänsten är på 33% vilket inte ger mycket pengar. Men att få jobba så länge är rena drömläget. En klass i Religion, tre lärlingsklasser i Historia. Ska bli spännande. Idag fick jag hem boken "Lärare. Om utövarna av en svår konst" av Hans Lagerberg och geniala Liv Strömqvists nya seriealbum "Einsteins fru". Nice! Annars har jag mest legat och blundat och lyssnat på CG Jungs "Aion" idag. Nu blir det kaffe, choklad och "Hipp hipp" säsong 1. Hoppas det får en att känna sig lite bättre i sin självförvållade ångest.

2 kommentarer:

dyermaker sa...

GRATTIS till jobbet! Det är ju både roligt och "en fot in"! :)

Caligula sa...

Tackar tackar! Ska bli skitkul! Vet inte hur jag ska klara mig på 8000 före skatt, men den tiden den sorgen! ;-)