onsdag 11 juni 2008

Mitt Nya Liv

Efter en veckas oavbrutet festande och en diet på diverse viltkebaber och 450-gramsburgare känns det skönt att leva lite vardagligt igen. Ett par timmars promenad, sen hem och röra ihop en tonfisksallad, citronvatten och en hälsosam smoothie med jordgubb och hallon. Sitta i soffan och se Sverige spöa Grekland i fotbolls-EM, följt av "Noam Chomsky & media" på DVD. Chomsky är nog en av de klokaste människor som någonsin funnits. Har även lyssnat på underbara Maja Hagerman läsa sitt Augustpris-vinnande mästerverk "Spåren av kungens män" på talbok och lärt mig en massa nytt intressant om vår forn- och medeltidshistoria. Samt beställt Venoms och mina kristianstadspolares Portraits nya plattor från CDON. Och sökt ett anvisat jobb. Och avslutat kvällen/natten med ett bus jag nästan garvat ihjäl mig åt. Imorgon blir fika med mina trevliga väninnor från lärarutbildningen igen. Sweet!

Inga kommentarer: