fredag 20 juni 2008

Skål i midsommar!

Hahahaha! Det kom en störtskur precis som jag besvärjde! Ni skulle bara veta vilka krafter jag har!

Farsgubben kom bortom med midsommarbrännvin till mig. En ålarumpa hade jag redan fått. Pinsamt att en högutbildad 36-åring ska leva på en pensionär, men jag ska bjuda igen. Risken är att detta skulle såra farsans stolthet, haha. Vinna-vinna!

Lyssnar gång på gång på Bengt Sändh & Finn Zetterholms "Snus mus och brännvin"-inspelning från Vinslöv (en av grannorterna som alla som åkt tåg passerat) 1994. Rullan går! Mer midsommar kan det inte bli!

Snapsvisa i midsommartid:

Vi behandlas som barn ifrån vagga till grav av kommuner och av stat
vi får kläder hem och mat men vi lyder varje sketbyråkrat
Det är stenhård kontroll ifrån alla de håll med register hit och dit
Med personnummer och skit, med förbud och stränga påbud
Men strunta nu i orättvisorna, glöm bort snuten och lapplisorna
låt oss sjunga sommarvisorna - Här finns brännvin ost och sill!
Strunta i moralligisterna och de torra nykteristerna
Vi har midsommar igen! Nu skålar vi för den!!!!!!!!

Inga kommentarer: