lördag 22 december 2012

Snusmumrikvariat

Jag har aldrig läst en e-bok. Jag älskar att hålla en bok i min hand. Bläddra. Titta på eventuella bilder. Det är lite som att slänga på en LP på skivspelaren. Fysiskt. Sexigt. Och jag älskar bokantikvariat. Trots att det är billigt och bekvämt att gå in på nätet och göra en beställning från Adlibris.... I veckan fick jag ett "ryck" och återupplivade en gammal trevlig tradition: efter jobbet åkte jag ner till lärdomsstaden Lund och botaniserade i bokantikvariat! Jag hade bokstavliga stålar i lomman (= cash) efter att ha lyckats sälja några av mina egna böcker. (Bokförsäljning leder till bokköp - snacka om kretsloppstänk!) Temat kom att bli symbolism, konsthistoria och folktro. Samt en presentbok till min vän Stefan som fyllde år samma dag (mer om detta)! Själv fick jag en present i form av en Snusmumrik i ett av antikvariaten. Var förvarar man en Snusmumrik? I en dosa? Nää - i nyckelknippan! Och böcker med helt förtrollande bilder har jag att bläddra i! ♥
(Råkar Ni se Min bok är det ABSOLUT ingen smygreklam! I samma veva sålde jag en bok till min faster Kerstin och en till Stefans sköna föräldrar!)

Inga kommentarer: