måndag 11 mars 2013

La Vie en Martin

Är det vår nu då? Förvirringen är total! Måndag är det åtminstone! Det har varit en hektisk men rolig och inspirerande helg som tar tid att smälta! Väldigt kort arbetspass idag som främst gick ut på att lära känna en ny kul elev! Hon ville bli frisör! Jag sa att hon gärna får klippa mig: "Vill du fjäska för läraren så klipp till!" Ett av många usla spontanskämt denna måndag! Tur att jag undviker raggningsrepliker på krogen...! Signerar en bok med min guldpenna! En gullig tjej som heter Malin har hört mig i Ewa Hägers program! Jag säljer hellre en bok med en personlig tillägnan än tusen opersonliga i en bokhandel! Kaffe på Fantasi med mina trevliga vänner och partikamrater Steve och Jenny! Härligt med en rask och kylig promenad hem från Tivolibadet! Arombastu värmer! Ikväll var det eukalyptus-kristaller i spannen så nu känner jag mig som en stor halstablett! Fixar ihop en smaskig makaronilåda till tonerna av Saxons nya! Fullkornsmakaroner, vispgrädde, pressad vitlök, Sriracha chilisås och gratinerat med ost! Avnjutes till den berörande filmen La Vie en Rose om Edith Piaf! Måndagsmyset fortsätter till måndagen är slut! ♥ Ibland skiner vårsolen på mig! Folk som ogillar måndagar måste väl avsky mig med min irriterande början av veckan-eufori...?! Kommentar: Non, je ne regrette rien!!! ;-) ♥

Inga kommentarer: