torsdag 19 mars 2015

Röja!!!

Hej och hopp, luden snopp! Humöret på topp! Kaffe, irländsk folkmusik och glatt humör! Solsken på himlen och i sinnet! Var jävligt snabb med att lämna deklarationen då jag för en gångs skull får tillbaka! Midsommaren är räddad! ;-) Annars röjer jag i lägenheten! Inte party då utan jag städar upp och sätter ner en massa saker i förrådet! Saker som jag egentligen inte vill slänga! Men som inte tvunget behöver stå i vägen och samla damm i min lilla etta! Som snart har nya golv, tak och tapeter! Lite fräschare, lite luftigare... men ändå samma! Visst är det en viss symbolik? Visst vill man göra så även med sinnet? Med "tankebagaget"? Inte göra sig av med gamla tankar som ligger och gnager eller bara samlar damm! Det är ofta livserfarenheter som kan vara bra att ha! Men att slänga ner pinalerna i förrådet? Som man sen kan gå ner och plocka upp när man skulle behöva? Visst skadar det inte om även själen och sinnet får sig en ljus och fräsch renovering då och då? Det är ju trots allt där vi bor och aldrig lär flytta ifrån! Feng shui! Namaste! Ha en härlig torsdag i Livet! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: