tisdag 31 mars 2015

Solansikte (kvartalsrapport)

Sista mars. Regn och rusk över Gamlegården. Men så lade någon märke till "solansiktet" på ryggen på anden på bilden. Gör Ni (klicka gärna upp bilden och jämför med understa bilden!)? Ett tecken i täckningen? Månaden började för mig med snö på berget i Roslagen. Efter det har jag suttit med bar överkropp på stenen vid sjön hemma på näset på Näsby. Sett både blåsippor och vitsippor. Rentav norrsken. I Skåne. Det är dags för kvartalsrapport för året (en femårsplan känns för avlägsen). Jag har varit på ett par pirriga jobbintervjuer. Haft en kort men eldig romans. Integrerats lite i ett arbetarhistoriskt forskningsprojekt. Fått nya golv i min "nya" (halvrenoverade) lya. Det som är smått för en annan är ofta stort för mig. Jag har inte fått drömjobbet. Inte vunnit miljonen. Jag har inte heller fått något cancer-besked eller drabbats av en stroke. Året har faktiskt börjat ganska hyfsat. På vissa sätt riktigt schysst. Jag försöker undvika att mata olyckskorparna. Första april imorgon. Månaden jag lovar att göra min baddebut för året. Och det är inget aprilskämt...!

Inga kommentarer: