måndag 19 maj 2008

Att flörta

Vad menas med att flörta? Att ställa sig in för att få sin vilja igenom, är det att flörta? Att prata med babyröst för att sekunden efter bli skitsur och bitchig för att det inte gick som man ville? Är flörta att "uppvakta" nån? Vem fan skickar blomogram till en persons arbetsplats eller hem? (Jo, jag vet en, men det är en sjuk själ som måste bekräfta sig.) Bäbisar brukar flörta naturligt, såna i dopåldern. Själv är jag nog en passiv flörtare. Ser jag en söt tjej tittar jag djupt i ögonen och ler. En tjugondels sekund efter fattar jag vad jag gjort och blir generad. Det var definitivt meningen (impulsivt) men fan inte planerat. Jag har bränt en massa chanser på både jobb och brudar eftersom jag är för blyg och försagd för att ringa. Klarar inte av att kommunicera utan ögonkontakt. Önskar att fler var som bäbisar. Då hade man dessutom kunnat flörta med vem man vill.

Inga kommentarer: