onsdag 28 maj 2008

SRF-planering

Så här planerar jag Sweden Rock Festival nästa vecka:

Måndag:
----------
Åker dit med en väninna på eftermiddan. Var planerat att hon skulle sova i husvagn som vanligt, nu vet jag inte hur det blir. Kan bli stressigt eftersom vi ska se Dio i Malmö på kvällen, storasyrran hämtar upp oss i Norje. Vi behöver åka till Malmö iaf vid 18, så frågan är om vi hinner slå upp tält och sånt innan. För det bär iväg till Norje (där SRF är, kommentar för dummies) kanske redan på sen eftermiddag. Norje - Malmö tar två timmar. Men Dio har riktigt spännande setlist. Ronnie James är upptagen med inspelningen av den kommande Heaven & Hell-skivan, med följande nordamerikansk turné i höst. Istället för att ta semester nu ger sig den lille gubben ut på tio spelningar i Europa, de enda under hela året med bandet Dio. Jag har sett Dio tio gånger, första gången för 10 år sen på just KB i Malmö. Men denna gången kör de inga Black Sabbath-låtar alls utan kryddar till med Rainbow-klassiker jag aldrig hört live med Dio. Lövely! \m/ Tror jag kör helnyktert på hela måndan, kanske en grogg när vi är tillbaka på SRF.

Tisdag:
--------
Slår upp mitt eget tält på Griscampingen när min tältpolare anländer. Löser in armbandet. Sen blir det definitivt supa av. Besöker Camp Funcadelica. Detta är ett Jesus Camp för "boardare" och andra frälsta som lever tillsammans i och kring en buss under hela Festivalen. Jag var där på tisdan förra året och hade skitroligt. Ett gigantiskt kram- och dryckeskalas med gamla bekanta. Men det räcker nog med ett besök; det är lite väl mycket Knutby-varning och anlag till smått storhetsvansinne. Dock tveklöst tisdagens höjdpunkt!

Onsdag:
---------
Nu börjar konserterna! Faith blir första, ett spännande svenskt doom metal-band med folkmusikaliska inslag. Möter upp ett par väninnor och försöker hitta en tältplats åt dem nära vårt tält. Sabaton ska det bli kul att höra nya låtar med, och Satyricon kommer att bli en riktigt, riktigt häftig avslutning!

Torsdag, Fredag, Lördag:
------------------------------
Konserter från eftermiddag till natten! Party på campingen däremellan!

Söndag:
---------
Packa ihop och åka hem, sönderbränd, härjad och helnöjd! Hail Satan, hail Metal! \m/

Inga kommentarer: