torsdag 8 november 2012

Kultur-torsdag av Guds nåde ♥

Idag har jag blivit introducerad i Artur Lundkvists liv och författarskap av mina elever. Dessutom skaffat lånekort på Perstorps bibliotek och besökt deras konstutställning (Perstorps konstliv är mer än en jättestor ättiksflaska). Kultur-torsdagen började bra!
"Kör inte huvudet i muren: tänk om den inte håller!" (Artur Lundkvist)
"En flicka i drömmen är bättre än tio på gatan" (Artur Lundkvist)
Bad och bastu efter jobbet. Sen bar det iväg till Hässleholm för en riktigt mysig afton med Steve och Linda. Pizza satt fint efter jobb och bad. Snart satt vi och myste i en liten trång men mjuk soffa och värmeljus. Perrong 23 är det mest 70-talsmysiga ställe jag varit på. Perfekt för fantastiska framföranden av Kristian von Svensson och Jan Hammarlund. Trodde aldrig nånsin att jag skulle få höra sistnämndas klockrena imitation av Frank Baude i Sexualpolitiskt snack live. Jag tackar direkt från hjärtat för en riktigt mysig kväll med mina mysiga vänner! ♥
Veckans höjdpunkt är alltid att lyssna på ljuva Ewa Häger i Radio Roslagen. Veckans avsnitt handlar om kränkningar. 03.44 in på programmet förklarar någon som kallas Caligula *blink* (utan kränkningar) meningen med livet. Ett smakprov från dennes bok som idag lämnat tryckeriet(!). Som alltid ett intressant program med mycket bra musik! ♥

Radio Roslagen

Inga kommentarer: