måndag 5 november 2012

Så Jävla Metal - pubrunda, kinabuffé & Solsidan

Lördag kväll. Rödvin och skön musik. Så jävla metal på tvåan. Bathory och Candlemass på raken ger en rysningar in i själen. Hail Public service! \m/ Blev sugen på en pubrunda i Kristianstad. Något som enbart händer ett par gånger om året trots att jag är singel och ungkarl. En läskande weissbier på Hesslebaren. Snart dyker Andreas upp. Och strax även Rickard ända från Eslöv. Det blir även Bishops Arms och Kippers. Och en avslutande kebabrulle. Jag inser varför jag inte går ut i stan så ofta. Kristianstad är en urbota tråkig stad. Men man fick i alla fall anjuta god tysk och brittisk öl. Och jag tackar för sällskapet!
Söndag. Solens dag. Och jag är Son av Solen. En soft solskenspromenad så jag orkade med en rejäl kinabuffe på China Wall med Steve. Godis och kaffe hos Steve efteråt. Gamla outtakes från 1965 med Bob Dylan ger en rysningar i ryggrad som själ. 11 avsnitt på raken av Solsidan kan få en att tänka att det kanske inte är helt fel med singelliv i en hyresetta i ett ghetto ändå...?! Tack för en trevlig söndag!

Inga kommentarer: