lördag 3 november 2012

Så Jävla Metal - Rockmässan + Distortion

Förra lördan blev det Rockmässan i Malmö med Linn, Janne och Jessica. Och en antal andra trevliga bekanta man sprang på. Det blev ingen kram med lilla Doro. Dock fick jag mina gamla Accept-vinyler från mellanstadiet signerade av självaste Udo Dirkschneider. Jag unnande mig även en snygg beige AC/DC-tischa. Mer hårdrock blir det aldrig!
Efteråt blev det en avstickare till Hässleholm city och Linns och Jessicas nya lya. I samband med Linns födelsedag vankades hennes specialsmörgåstårta. Som present fick hon en flaska Bacardi av mig. Den hjälpte vi snabbt till att tömma till DVD:er med Accept, Heaven and Hell och Gamma Ray. Jag och Janne delade en Red October. Och svor att nästnästa september försvinner Reinfeldt! Och Jessica fick äntligen sin 18-årspresent av mig som hon skulle haft redan i maj - en Mötley Crüe-girlie!
Tiden rann undan som alltid när man har kul. Snart var vi i Malmö igen. Där Distortion hade sin efterfest till Rockmässan. Det var även halloween-fest. Då jag var tvungen att åka hem till Kristianstad efter ett par timmar hann jag inte med Sister Sin. Dock stod man halvvägs uppe på scenen när Fatal Smile lirade. Efter att man ryckts med och dansat (eller vad f-n det ska kallas!) och vrålat på dansgolvet. Då behöver man svalka sig med ett par öl. Det kändes trist att slita sig från trevligt sällskap, bra musik och vackra flickor utklädda/uppklädda till älvor och djävlar. Men jag svor att komma tillbaka. Ofta. Det är ju bara så jävla metal!
Presstopp! Så fort jag sätter på min gamla Breaker-LP (se översta bilden) nås jag av beskedet att Accept kommer till Sweden Rock Festival! Utan Udo? Tja, den lille tyskens namn lyser åtminstone som ni kan se i silver på plattorna! Så JÄVLA METAL! \m/

Inga kommentarer: