fredag 7 mars 2014

Åsiktskorridor

Kollar på Debatt. Har jag ruinerat mig genom TV-avgiften så har jag. Anders Björk och Karl XII är ganska lika i nyllet. Lite skiljer dem dock åt. Kalle Dussin startade krig mot ryssen som tonåring. För att han kunde. Björk drar som åldrande man inte i hjältetåg mot moskoviterna. För att han inte kan. Det svenska stålet får bita sig fast på Gotland. På det sättet föredrar jag nog den smått patetiske pojkrumsromantikern Björk... "Trängsel i åsiktskorridoren" i den svenska debatten. Hujedamej. Man "får" till exempel inte ifrågasätta kvinnors och HBTQ-personers tillkämpade rättigheter. Samma människor som gnäller här är de som vill stänga ute muslimerna då de inte delar Sveriges "grundläggande värderingar" vad det gäller kvinnors och HBTQ-personers eviga rättigheter. Ty svenskarna är ju så toleranta i sin DNA. De som "förbjuds" att diskutera saker som skolavslutning i kyrkan (en fråga som enbart avgörs av varje skolas rektor) är i mina öron snarare de som hörs mest. Och tar fokus från viktigare frågor. SVT får dock fråga hur mycket invandring Sverige "tål". Samtidigt som antirasistiska programledare inom public service inte får verka ett valår. Så lite tycks vi tåla i trängseln. Trots att de "politiskt inkorrekta" blir kränkta hur mycket de än får gråta ut. I eller utanför terapifåtöljer...

Inga kommentarer: