onsdag 5 mars 2014

(Mmm...) Martins mys-måndag med Marias mys-mössa ♥

Fredagsmys är ingenting mot måndagsmys. Det är mer spontant. Och allt mys blir liksom lite mysigare på en måndag. Efter gym, bad och bastu föll jag på hemvägen för frestelsen att köpa en påse saltlakrits (heavy stuff!). Hemma i soffan blev det min rykande heta köttfärssoppa. Som med en klick crème fraîche (med smak av senap, vitt vin och schalottenlök!) blev ännu lenare mot gommen. Och min fina mys-mössa jag fått av fina Maria. En god bok på detta (Andreas Malms fantastiska tegelsten Hatet mot muslimer). Nu blir det onsdagsmys efter naturpromenad och fotografering i min egen lilla äventyrsskog följt av trevligt partimöte. Sörpla i mig sista skålarna av soppan. Färda boken. Bara mysa. Bara finnas. I Marias fina mys-mössa. ♥

Inga kommentarer: