söndag 23 mars 2014

Fröjd i Osby! ♥

Öppen ScenFröjd i Osby var bland det mysigaste jag upplevt! En riktig hippie-tillställning med glada och fantastiskt begåvade artister i alla åldrar! Själv stod jag för poesin i det musikaliska och konstnärliga myset! Som en tvättäkta "beat poet" i kavaj och gympadojor! Att få hedra mamma Lena med egna nya och gamla dikter om Livet och Våren kändes både vackert och skönt! Att få sälja och signera min bok till en av de härliga artisterna kändes knappast heller fel! Ett stort Tack! till min vän Stefan som följde med! Kände mig såklart "halv" när jag läste texter utan poeten, filosofen och gudinnan av Göinge: Catarina Carleson! Ödet ville dock att vi skulle ses av en slump och knycka en snabb kram och några snabba ord mitt i trafiken i Kristianstad city! Och som jag lät hälsa den fina publiken i Fröjds källare: att sköta om sin mamma på sjukhuset är det viktigaste val man kan göra! ♥ Självfallet ska Cris Daquini ha en stor eloge för framförande och initiativ!

Inga kommentarer: