tisdag 6 maj 2014

Martin i körsbärsdalen (mitt liv i chockrosa)

Det strålande sommarvädret har bytts till ett skönt strilande vårregn. Rosa fina blad snöar från trädens kronor och färgar marken skär. Skör. Jag blir så där barnsligt upprymd i hjärtat igen. Som Mio i Rosengården. Skorpan i Körsbärsdalen. Fast mitt lilla "ghetto" är ju mitt sagorike. Pollen regnar bort. Och jag kan mysa i värmen i min lya. I soffan. Under ett täcke. Med många kuddar. Kaffe. Magisk musik. Och en god bok. I afton njuter jag av ensamhet och smälter den senaste tidens alla roliga intryck och upplevelser (som jag lovar att snart blogga om). Fortsätter på Den högkänsliga människan. Konsten att må bra i en överväldigande värld. (Något jag faktiskt är ganska bra på.) Kokar spaghetti och grillar kryddkorv i elgrillen. Unnar mig faktiskt en påse saltlakrits. En söt panda fick mig att falla i frestelse i affären. Nu är det vår. En tid för njutning. Tisdagskväll till på köpet! ♥

Inga kommentarer: