onsdag 31 december 2014

2014

Jag gör ingen nyårskavalkad. Jag har försökt blogga detaljerat om höjdpunkterna ändå. Och det mindre roliga. Det har varit ett år av sorg och glädje. Av ensamhet och kärlek. Av hopplöshet och förhoppningar. I mars gick min mamma Lena bort allt för tidigt. Hon var min närmaste människa och vän. Sorgen finner inga ord. Vid slutet av året gick pappas livskamrat Clary bort efter ett långt och aktivt liv. Det har varit ett år av avsked och saknad. Det var även året för broder Daniels sagobröllop i Norrland. Det har känts som att vi syskon knutits samman mer än någonsin. Vilket är vackert. Det är året då jag hörde talas om "högkänslighet" och insåg att det inte är något "fel" på mig. Att jag inte behöver ändra på mig utan tvärtom ta vara på min fantasi och kreativitet. Vara lite rädd om mig och dra mig tillbaka när jag behöver. Livet känns därmed tryggare. Jag gjorde något helt nytt då jag skrev och satte samman en ren diktsamling som jag bara längtar efter att ge ut när ekonomin tillåter. Det var året för en riktigt rolig valrörelse där jag fick känna mig som en riktig rockstjärna i valstugan. Följt av ett valresultat som istället för uppgivenhet och politisk depression fått mig besluten att våga kalla orättfärdiga saker för vad de är och aldrig tillåta åtskillnad mellan människor. Det är året av spontana utflykter i Skåne i sommar. Havsbad i såväl oktober som december. Jag har haft riktigt kul med både gamla och nya vänner, nära och kära. Som ett avstamp för ännu mer kul 2015. Tack alla som berikat mitt liv och skänkt mig glädje och kärlek detta år i Livet! Jag älskar er!!! GOTT NYTT ÅR!!! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: