tisdag 30 december 2014

♥ ♥ ♥ Glädje på Gräsmattan ♥ ♥ ♥

Om valvakan i september var en kväll av sorg var dagen innan en dag av glädje. Det gäller ju att leva upp till namnet. När jag hedrande blev inbjuden att deltaga i Glädje på Gräsmattan i göingska Hökön. En liten gör det själv-gratisfestival för hela familjen på en liten gräsmatta i en liten by. Där de skönaste och varmaste hippie-människorna råkat hamna. Bara att två gånger under dagen testa på skratt-yoga fick hela kroppen att sprudla av endorfiner. Idel lokala mästare. Pierre Nilssons suggestivt instrumentala lilla spelning. Göingeskogarnas stora poet Catarina Carleson som både sjöng och läste dikter på svenska som göingska. Trollkarlen Kaj som fick en att skratta då han lyckades lura barnen att se hur han fuskade. Liza & Cris Daquini med sina fantastiska sånger och förföriska framföranden (och som lät mig själv vila upp mig på en yogamatta innan de bjöd på lunch och kaffe i sitt hus intill). Simon Jensen lät Johnny Cash vakna till liv på slutet. När jag själv gick upp på scenen hade publiken just regnat bort. Trots att jag i "önsketrädet" ritat och hängt upp en stor gul sol. Det blev ändå några nya och "gamla" dikter. Jag läste dessutom min saga En saga från Martins stora röda vilket var en helt ny upplevelse för mig. Men kul. Ansiktsmålning för barn i indiantältet. Fika till självkostnadspris. En riktig liten mysig familjefest. Helt enkelt Glädje på Gräsmattan! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: