tisdag 30 december 2014

Att vara eller inte vara.... (en snäll pojke)

Har jag varit eller har jag inte varit.... en snäll pojke? Helt plötsligt fick jag lite fina julklappar! Jättesköna handskar att krama snöbollar med! En halsduk som är så jätteskön att jag kan svepa den om mig när jag sitter inomhus i soffan! Och till kvällskaffet njuter av den jättegoda danska chokladasken! Söta krämiga grodor! Till och med chokladen som smakade turkisk peppar var gudagod! Tack lillasyster Sara! Och Patrik för den goda flaskan vin! Jag har avslutat året som en gottegris! Och apropå Danmark: att jag just när jag valt min Hamlet-tröja får denna gyllene dödskalle att prata med! Så där mellan två döskallar! Ett gyllene ljus i vintermörkret! Tack storebror Peter och Yannick! Att vara eller inte vara.... en snäll pojke.... det är frågan??!!!

Inga kommentarer: