tisdag 30 december 2014

Kram från Kramfors III - Höga Kusten

"Höga Kusten gör mig lyrisk" sjunger Björn Afzelius i Odyssevs! Och jag förstår honom efter min egen ångermanländska odyssé! Vädret kunde inte vara bättre för en dag som denna! Då vi hade en hyrbil kunde vi göra lite utflykter innan vi begav oss till bröllopet! Jag låter bilderna tala för sig själv! Men det var inte som hemma på Skåneslätten...! Den stora höjdpunkten (!) var dock att nästan alla syskon med familjer mer eller mindre av en slump sprang på varandra vid Höga Kusten-bron! Till historien (även familjehistorien) hör att högst älskade lillasyster Johanna fyllde de trettio just samma dag! Anledningen till att jag smugglade med min beryktade orkidé genom tullens hårda kontroller! Men vad gör man inte för en sån "lillsister"?!! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: