fredag 14 november 2008

Räddade en elevs förhållande idag

Hans tjej hade hotat med att göra slut om han inte fick minst VG på mitt kristendomsprov. Efter att ha rättat en tredjedel sa jag att han inte behövde oroa sig för att bli dumpad i helgen. Han fick 54 p av 54! Nästan en tredjedel av de som skrev fick MVG! Känns skitkul för att vara en skola med praktiska program! =)

Jag fick gå så snabbt jag kunde till Af imorse, tog väl 45 minuter. Sen fick jag springa till jobbet för att precis hinna till vaktpasset under de nationella proven...

Väl hemma blev det "indisk" räk-paprika-curry-gryta med basmatiris. Nu kaffe så jag blir dopad nog att traska till gymmet. Lyssnar på Göran Häggs nya Mussolini-biografi till maten och kaffet, riktigt intressant. En diktator man vet alldeles för lite om.

Väl hemma från gymmet blir det räkor igen, fast med skal! Och käka upp den rökta laxen! Härligt att frossa på havets godsaker, i synnerhet när de har huvudena kvar! Och bröd med färskost! =P

Inga kommentarer: