torsdag 13 november 2008

Smax!

Var på badet ikväll för andra kvällen på raken. Blev först en arombastu, sen ett par längder i bassängen, sen bubbelpool, sen arombastu igen, sen bubbelpool igen och sist en ångbastu och en dusch. Skönt att gå hem i fullmånens sken; ljumt och vindstilla till skillnad från dagarna när det blåser och regnar.

Väl hemma tryckte jag i mig en halv rökt lax. Kändes häftigt att ha en hel firre på nästan ett kilo på en pizzatallrik i vardagsrummet och bara karva ut mumsigt kött. I ansiktet såg den riktigt ondskefull ut. Evil! \m/
Efter det blev det indiskt apelsinté med en klick honung och små brödskivor med crème bonjour-ost: vitlök och taco. Smask!

Detta samtidigt som jag lyssnade klart på Daniel Cohens "Voodoo, häxor och djävulsdyrkan" som talbok. Det har blitt ett antal böcker om ockultism och pseudovetenskap på sistone. Men denna tog priset i att idiotförklara den typen av utövare. Med viss rätt kanske. Det gäller att inte förlora verklighetsuppfattningen. Jag är själv extremt fascinerad och tilltalad av denna typen av "vidskepelse". Jag brukar ligga och blunda och låta mig omges av häxor, älvor och världar långt bort i universum. När fåglarna börjar kvittra på morgonen föreställer jag mig att de är budbärare mellan olika världar, vår och en annan okänd. Magin flödar och tids- och rumsdimensionerna är upplösta. I fantasin. Jag kan själv sitta hemma och kasta förintelsebringande eller erotiska förbannelser över folk. Som ren och skär terapi. Jag skulle mer än gärna testa på lite mysko sällskap. Som ren och skär gruppterapi. Vad man gör på dass har ingen annan med att göra. Det är därför det kallas "hemlighuset". Men man bajsar eller runkar inte var som helst, allra minst offentligt. Samma med magiska och ockulta drömmerier.

Inga kommentarer: