fredag 25 april 2014

Gyllene morgon!!!

Gyllene morgon! Solen sticker i näsan (eller är det pollen?)! Är riktigt uppspelt och på gott humör! Börjar denna fredag med lite musik! Cult of Luna funkar perfekt mellan dröm och vakenhet! Uppvärmning inför vad som komma skall i helgen! Plågar mig med lite räkningar! Jag skippar frukosten och unnar mig en grillbuffé (ordentlig köttfrossa för 89:-) på Garvaregården (anrikt gammalt tegel-korsvirkeshus) hemma i Kristianstad! Steakhouse - där jag sitter och steker i solen! Men först en härlig solskenspromenad till Kristianstad city! Ett besök på biblan där biljetten till söndagens magnifika konsert skrivs ut! Hittar en bok med Gustaf Frödings politiska radikala dikter som åker med hem i fickan! Solen gassar på balkongen och det känns som att sommaren är officiellt invigt! När solen försvinner blir det j-t kallt! Så man kan flytta in i stugvärmen (nåja, ettans centralvärme), sjunka ner i soffan och fortsätta ladda inför söndag på Debaser Medis med Cult of Lunas Live at the London Scala-DVD! Efter ett dygn av intellektuellt krävande 15-minuterslåtar från Umeå känns det lite befriande att (på min gästs begäran) gå över till mer rak på sak punkrock från Oslo i form av Turbonegro! Good head! Öl och en whisky på detta! Nu kommer alldeles strax min hedersgäst Andreas från Karlskrona och imorgon förmiddag bär det av med tåget för ett par roliga dygn i kungliga huvudstaden! Jag tror mig ha anledning att återkomma!!!

Inga kommentarer: