lördag 19 april 2014

♥ Påskägg ♥

En "politisk frukostbuffé" med polaren Per-Ola var en fin start på en solig påskafton. Softar soffa med The Pogues i lurarna (det funkar faktiskt fysiskt att lyssna på dem utan att öla!) Två stora flaskor julmust står på kylning. Att avnjutas till den ljuvliga påskmaten jag fick hem från min fin-kusin Lottas påskfest på skärtorsdan (där bloggbilden är tagen). Min första påsk som "föräldralös". Då jag ju inte har någon egen familj är jag extra glad för släkt och vänner. Jag behöver aldrig känna mig ensam och aldrig ha tråkigt. När jag som nu sitter och skriver små (eller stora) "vardagsbloggar" med både text och bild påminner jag mig själv ännu mer om vilket "humankapital" jag trots allt har i mitt påskägg. Mycket godis i tusen glada färger! ♥

Inga kommentarer: