fredag 24 april 2009

Nattamys med fisk och fransk film

Vid midnatt bullade jag upp en tallrik med stekt sill, inlagd sill, en massa inlagd lök, rökt ål och ett kokt ägg. Har till en tallrik imorgon också. Fisk är verkligen en gåva från gudarna (men det tycker nog inte de att människorna är). Fick det av farsan i söndags efter att han bjudit på middag bestående av varmlökt lax. Tror faktiskt inte att jag behöver några omega 3-tillskott, hehe. I synnerhet inte som jag haft ma(c)krill i tomatsås på mackorna. =P

Jag kollade på "Flandern -i krigets skugga" samtidigt. Filmen var ganska intetsägande, men jag älskar fransk film och det lugna tempo som grodätarna är så geniala på. Även om det var en krigsfilm (fattade inte riktigt vilket krig, antar att det var det i Algeriet) så blev det inte stressande och samtidigt långtråkigt som i "vanliga" krigsfilmer (det var dock ett drama, min favoritgenre tillsammans med komedier). Jag är svag som satan för franska kvinnliga skådisar som är de vackraste och sexigaste som finns, allt från Bardots dagar. Nu fick jag en ny förälskelse/åtråobjekt: Adelaide Leroux! Hon var ju inte lite lik en ung Emmanuelle Beart *slurp*! Hittar dock inte fler filmer som Leroux medverkar i. Men det hoppas jag kommer!

Inga kommentarer: