onsdag 22 april 2009

Vardag....

Shit, ibland tar det sin tid att bli människa efter en tuff helg. Satyricon var en väntad urladdning och Satyr är en av världens coolaste frontmän. Det var trevligt sällskap från torsdag till söndag. Bad och bastu i lördags, utesittaröl, mycket musiklyssnande och kul och intressanta diskussioner. I söndags blev jag bjuden på middag hos farsan. Måndan och halva tisdan blev vilodagar i sovsäcken. Trivs som fan i sovsäck även inomhus, känner mig som en larv i en puppa eller nåt.

Ikväll blev det dock en skön fyratimmarspromenad med en kompis. Jeansjackan har åkt på, det var dock hyfsat kallt när det blåste. För att inte snacka om när jag gick från KB natten till i fredags i enbart t-shirt. Minusgrader vill jag minnas... Efter promenaden ikväll blev det lite samhällsprogram på TV. Per Garthon blev intervjuad om sin nya bok om EU och diskuterade sin nya EU-positiva linje. I "Debatt" var det en härligt/sorgligt hätsk debatt om det svenska stödet till Pol Pots regim på 70-talet. Kvällen fick avslutas med de tre senaste avsnitten av South Park, världens smartaste och roligaste TV-serie. Nu ska jag lägga mig i min kukong och fortsätta lyssna på den feta Mao-biografin, över 70 timmar på stulen talbok. Skrämmande läsning/lyssning om ytterligare en psykopatisk massmördare i Fjärran Östern. Imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer: