onsdag 15 april 2009

Slut på pekpinnar




















Som lärare önskar jag att jag kunnat få utökade befogenheter. Som rätten att stänga av störande skolministrar. Jan Björklund är högljudd, gapig, obstinat och dessutom en notorisk fuskare. Jag vill kunna stänga av honom en vecka så han kan lära sig ordning, reda och disciplin. Och vi andra kan få lugn, ro och en trygg skolmiljö. Pengar till kompensation och disciplinära åtgärder finns efter de 141 extramiljoner regeringskansliet ger sig själva i vårbudgeten.


(Dyermaker! Vill du ta honom några lektioner? Magister Caligula börjat få slut på pekpinnar...!)


Mina elever är däremot hur trevliga som helst! Ett par tjejer jag hade idag ville att jag skulle läsa deras egen blogg! Ska bli spännande! =)

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Jarå, föffan! Skicka över honom bara! Jag tänkte han kunde få lite "försittning", kanske? *vässar pekpinnen*

Caligula sa...

Haha! Japp, tycker gott han kan få prova på sitt eget förslag! ;-9