fredag 1 juni 2012

Blizzard of Cal

Junimorgon! Sol och blå himmel! Hårdrock i lurarna! Fredag till på köpet! Let me hear you rock'n roll! Men allt som är fast förflyktigas... Regn-sol-regn-sol... Typiskt Siesta!-väder. Själv sitter jag torrskodd på skolan i Osby. Men oroar mig över vädret hemma. Har ju planerat att vandra eller springa på Näsby fält när jag kommer hem.... Det får helt enkelt va.... Nu håller denna sköna yngling helg! Solen skiner (fast nu kom regnet) och jag har arbetat flitigt! Och kommit igång med gymmandet i veckan! I afton blir det vin och imorgon ska jag se Ozzy och hans kompisar i Malmö! Upplagd för fredagsmys: Torrt vitt vin. Amerikansk grillbricka. Broccoli. Varmrökt vildsvinsfilé. Marinerad fetaost. Stora gröna oliver. Cashewnötter med ostsmak. Manligt. Vuxet. Bildat. Kultiverat. Delikat. Och en ordentlig kronologisk inlyssning på Ozzys soloskivor! Kvällen är ung! Som ett billigt bag-in-box-vin!

Inga kommentarer: