onsdag 13 juni 2012

Hommage till Steve / Transkription till D`Antonan

Idag har jag registrerat sista betygen. Och nästan städat ut skrivbordet. Där handskrivna lappar tar stor plats (jag kan inte ens stava till Excell...). Hemma i stan blev det traditionell fika på Fantasi med Steve och Anton. Då det var en riktigt svettig eftermiddag i juni unnade jag mig en bägare glass på uteserveringen (och det stället har de facto världens bästa glass). Efteråt hängde jag med till Steves bohem-våning och bjöds på en högklassig Cornelis-kavalkad i fåtöljen. Jag höll på att somna lycklig som Törnrosa under smäktande fagra Transkription till D`Artagnan men vaknade upp ordentligt när jag skrålade med i alster som Herreman Jarl den onde (ingen Höna Agda här inte). Skulle kunna fortsätta hela natten. Men arbetet kallar för oss alla. På ett eller annat sätt. Tack pojkar för ännu en sån där helmysig vardagskväll i livet!

Inga kommentarer: