onsdag 27 juni 2012

Schools out....

Fredag 15 juni. Sista dagen på mitt vikariat. Snyft. Ekbackeskolan i exotiska Osby är en riktigt fin skola. Jag kommer att sakna både eleverna och jobbarkompisarna. Och kommer gärna tillbaka. Det blev dock en värdig avslutningslunch med plocksallad från Ica. Och jag blev avtackad med blomma och allt. Tack för denna vårterminen. Schools out for summer (förhoppningsvis inte forever)!
När jag kom hem till Kristianstad kryllade det av skrålande studenter på bilflak. Den ljusnande framtid är kanske deras. Själv fick jag kejserligt storfrämmande från Malmö: Jacob och Marianne som skaffat sommarkort. Jag tvingade med dem till Fantasis uteservering. Jacob tog en banana split. Jag unnade mig en hallon-smoothie i solgasset (nåja, det blev lite svalt i skuggan). Nästa gång vart det min tur att åka ner och grilla hos dem. Fast det har jag ju redan bloggat om!

Inga kommentarer: