fredag 4 oktober 2013

Doctor, doctor! - en blogg om uppskattning ♥

Besök hos doktorn i förmiddags. Kul att bli undersökt för en muskelsjukdom som drabbar en på miljonen av en yngre läkare som säger att jag har mer muskulatur än han. Att han sen börjar snacka Sweden Rock och har bott på samma gata gör inte saken sämre. Som grädde på moset ska jag sluta med kortison efter 14 år. Som jag enbart fått biverkningar av. Typ sämre syn. Hoppas slippa lämna prover också. Som jag gör på grund av mediciner jag tar. Men det känns inte som hela världen. Jag mår bra och har full rörlighet och styrka. Annat än för 12 år sen när jag inte kunde resa mig från en stol. Och ärligt talat aldrig trodde jag skulle leva tills jag blev 41. Och dessutom vara piggare och starkare än någonsin. Jag uppskattar livet och hälsan. Och jag högaktar den offentliga sjukvården! Uppskattad och värd att skatta för! ♥

Inga kommentarer: