tisdag 6 juli 2010

Slit och släp....

Jaha... dax att börja festivalpacka igen.... slit och släp, aldrig nåt annat....

Inga glasflaskor är tillåtna på Rockweekends camping. Ej heller paraplyer. Men vad ska man med paraply till om det inte regnar glasflaskor? Förhoppningsvis regnar det inte alls! Är dödligt trött på regniga festivaler vid detta laget! Nu hoppas jag att siare Pohlman spår rätt: sol och uppåt 30 grader i skuggan! Får dock hälla över spriten i PET-flaskor. Petigt värre, hoho!

Festivalmat inhandlad. En korg nektariner för en tia. Nyttigt värre! En skogaholmslimpa och tre burkar burkmakrill. Och tre burkar burkravioli. Allt av billigaste märke. När jag såg Nyhetstecken på TV för en stund sen var jag livrädd att de skulle visa när Gudrun brände upp 100.000 i Almedalen. Riktiga pengar. Jag försökte själv sätta in 1,50 i insättningsautomaten idag för att vara säkrad om att ha råd med konservmat till festivalen. Det gick inte. Men skogaholmslimpan kostade bara en tia på Willys Hemma så det gick runt ändå...

Almedalsveckan ja... fan va trist! Känner mig totalt blasé på valrörelsen just nu! "Rörelse" är kanske överord när jag tänker efter.... "Debatt" på TV är ett enda stort suck.... Däremot var den brittiska serien "Abrahams barn" som gick nu riktigt intressant. Man kan knappt fatta att det är sant när Bush tror att han är nån slags Guds sändebud och att USA är Det Utvalda Landet som ska frälsa mänskligheten. Men det är sant. Att han tror det alltså. Vad Obama tror vet jag inte...

Men det ska bli riktigt skitkul detta! Rockweekend alltså! Biljett och spelschema är utskrivna och vad var det nu mer jag skulle göra.... just ja! Packa! Slit och släp, aldrig nåt annat...! ;-9

Vodka, gin, fyra folkisar, billigt groggvirke från Willys .... En flaska vatten kan nog inte heller skada! En halv vecka i tält på en flygplats som säkerligen blir riktigt het och torr...!

High noon
Oh I'd sell my soul for water
(RJD)

3 kommentarer:

Linn (Tigerwoman) sa...

Slit och släp? Long live rock n roll!!

Caligula sa...

Haha, var lite ironisk här! Mycket kärt besvär! Och festivalfebern är på topp! ;-p

Caligula sa...

Long Live Rock´n Roll!!!! \m/