lördag 5 januari 2013

Grammofåntrattarnas fredagsmys!

Fredag! Ett gympass med Steve! Efter kommer Anton och det bär av till diverse elektronikaffärer! Haft en kass men spelbar skivspelare i 21 år! Nu har jag varit på Hi-Fi-klubben och köpt en ny! Ser fram emot att lyssna på vinyl ikväll (dessutom har jag paxat ett hemmabiosystem)! Hungrig så jag kan svimma! Men nu har jag och pojkarna varit och handlat mat för karlakarlar: honungsmarinerad klyftpotatis, minutbiff i multum, vitlöksbaguette, vitlökssmör... är vi förtjänta av! Sex Pistols får inviga min nya juvel! Johnny Rotten vrålar "NO FUN!!!" från min nya grammofonspelare! Helt annat ljud än mitt förra skräp! Undrar hur kul grannarna har det? Själv har jag riktigt kul utan sprit! Men med grabbarna! Proppmätt och belåten! Skulle ju banta, meeen.... äter man biff blir man väl en biff?!
Cornelis-filmen med Hank von Helvete efter maten! Ny skivspelare som ger mina gamla vinylare en fantastisk ljudbild och inte hackar! God mat, film, musik och en väldigt trevlig kväll! Livet känns GÖTT trots förkylningen från helvetet! Avslutar med Marianne Faithfulls magiska Broken English-LP! Ett stort TACK till mina vänner Steve & Anton!

Inga kommentarer: