torsdag 31 januari 2013

Kulturdag i Perstorp

Dagens arbetsdag gick ostyrt i kulturens tecken. Det började med att jag åter blev uppringd av Radio Roslagen. Alltid lika kul. Nu med min text Det stora språnget och en diskussion om att våga bryta upp och prova nytt. Ett varmt tack till Ewa Häger!

Radio Roslagen - Godmorgon Roslagen

Under frukostfikan fick jag ett grattis till min bokrecension samt beröm för min bok av Hilde. Vilket självfallet värmde gott i magen medan jag avnjöt Lenas och Gunillas underbara stekta äggmackor. I samband med detta fick jag två nya bokbeställningar (vilka jag nu har tillägnat och signerat)! Jag tog med eleverna till biblioteket och samtliga skaffade varsitt lånekort. Vid musikavdelningen kom jag att snacka Johnny Cash med en av eleverna. I den lokala konstutställningen på bottenvåningen kände en annan elev igen sin gamla klasskompis verk från estetiska programmet: mangainfluerade Ellinor Kvists (Miyasaki) fantastiskt vackra och färgstrålande målningar! Arbetsdagen avslutades med kaffe, stora pepparkakshjärtan och diskussioner om Tomas Ledins texter (!). Sara, en av språklärarna, hade under studietiden gjort litteraturvetenskapliga analyser av dessa under hjärtliga skratt. Imorgon ska hon köpa min bok. Jag bävar....tänk om det bor en Ledin i mig??!!!

Inga kommentarer: